Pe Cer E Soare

Just another WordPress.com weblog

Hello world!

Posted by peceresoare pe 7 Decembrie 2008


un jurnal scris cu manie proletara si patima pentru ca multe se vad, dar putine se spun, pentru ca traiesc vremuri netraite de parintii mei si pe care nu le doresc fiului meu, pentru ca inca mai cred in bun simt, in moralitate, in primii 7 ani de’acasa, in modestie. E de fapt un jurnal scris pentru mine intr-o cautare diogenica a oamenilor normali. A acelora ca mine.

De ce PeCerESoare
Pentru ca nimic nu e ce pare a fi. Este o ironica aducere aminte a unui inceput rosu (1946) cand gasca filo rusa a pacalit o natiune debusolata si o clasa politica si un rege la care au primat oportunismul si credulitatea. De atunci Soarele („votati soarele”) a fost intotdeauna rosu si a rasarit – cum era firesc – doar pe anumite strazi. Asta se intampla si astazi, chiar dupa aproape 19 ani de la schimbarea macazului. Observati ca nu am spus schimbarea regimului. Astazi cand cei care votau in 1946 pentru prima data – daca mai vietuiesc – traiesc calvarul unei economii de piata scapata total de sub orice control, cu pensii de mizerie, bolnavi si uitati de societatea careia i-au ridicat cam tot ce s-a ridicat in ultimii 70 de ani. Toti anii aceia de speranta intr-un mai bine ( exprimarea nu e de stanga e din suflet), toti anii de injosiri si plans in tacere langa radiourile blocate pe Europa Libera, s-au spulberat in acest prezent continuu care parca nu se mai termina.
A trebuit sa ajung in 2008 sa-l vad pe Domnul Vasile Paraschiv, de ziua nationala, cum refuza distinctia Steaua României in grad de cavaler inmanata de presedintele Basescu „un comunist la fel ca toţi ceilalţi care ne-au condus ţara de la Revoluţie”. Ascultandu-l pe omul asta am realizat ca inca tara asta mai are o sansa, ca parte din oamenii ei mai au idealuri care sunt mai presus de bani, avantaje materiale si sociale, si am lacrimat – ca si atunci cand la Europa Libera se anunta infiintarea S.L.O.M.R. – ului . Si pentru ca prin 1984 am intrat in Partidul Comunist Roman – din nebunia varstei si a iluziei unei realizari profesionala mai facile (rusinea asta a fost motivul pentru care nu m-am mai inscris dupa ’90 in nici un partid si pan’la urma bine am facut!) ii cer acum iertare Domnului Vasile Paraschiv. Si-mi cer si mie – cel de azi.

Lasă un răspuns

 
