Pe Cer E Soare

Just another WordPress.com weblog

Anvelope de iarna : prevederi legale ref. utilizarea in cele 4 anotimpuri – doar M+S marcat pe flanc.

Posted by peceresoare pe 26 Octombrie 2011


pentru cei care vor sa fie insotiti de dovezi si documente de purtat la parasolar – dati print la pagina atasata
Anvelopele de iarna – comunicat de presa RAR Ordonanta Guvernului nr.5 – 2011

Anvelopele „de iarna” sunt de fapt anvelope pentru zapada, nu au nici o legatura cu anotimpul ci doar cu tipul de suprafata pe care circula un autovehicul incaltat cu anvelope. Se incearca o impamantenire aducatoare de taxe si impozite la stat si de profituri la producatori si montatori.
Sa ma explic: exista o cutuma ca anvelopa de iarna trebuie sa aiba un marcaj fulg de nea sau munte cu fulg de nea … complet fals. Acest marcaj a fost introdus de producatorii de anvelope si momentan, utilizarea acestor doua marcaje nu este legiferata! Este o gogoasa vanduta de importatorii si producatorii de anvelope. Mai repede, conform unui alt regulament EU anvelopele de iarna sunt cele care au gauri pt. stifturi (cuie, tinte) …
Ce spune OG 5 / 2011 : In ordonanta este introdus termenul de „anvelope de iarna”, in neconcordanta chiar cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 la care se face referire. => definitie conform directiva 92 citat” 2.2. „pneuri pentru zăpadă”: pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. ” inchis citatul. Cand drumul este acoperit cu gheata sau polei doar cuiele montate pe anvelope fac fata. De aceea in DIRECTIVA 2001/43/CE se modifica art 1. din prima directiva : „La articolul 1, prima liniuță se modifică după cum urmează: — «pneu»: orice pneu nou, inclusiv un pneu de iarnă prevăzut cu găuri pentru știfturi, original sau de schimb. Această definiție nu reglementează pneurile de iarnă cu știfturi;” Asta duce la posibila definitie a anvelopelor de iarna: anvelope prevazute cu gauri pentru stifturi…. ceea ce ar limita anvelopele care s-ar incadra in ordonanta guvernului Romaniei. Ca este total incompetent emitentul legii, o dovedeste faptul ca astazi, cu cateva zile inainte de 1 nov. – pe saitul EUROPA.UE Romania figureaza fara obligativitatea anvelopelor de iarna, vezi link: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/observatory/doc/wintertyres_rules.pdf … daca mai sapam mult dadeam si peste beneficiarii pecuniari ai unor ONG-uri de care nu a auzit nimeni, dar care obtin fonduri pentru „siguranta rutiera – iarna”. Cine doreste mai mult e liber sa caute!

OG 5/2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere …
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 79 din 31 ianuarie 2011
prevederi legale cu referire la utilizarea anvelopelor de iarna:
Art. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 6, dupa punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6^1, cu urmatorul cuprins:
„6^1. anvelope de iarna — anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupa caz.”

2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;”.

3. La articolul 112 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h^1), cu urmatorul cuprins:
„h^1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;”.

4. La articolul 112, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h^1), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, iar in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x), o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.”

IATA SI COMUNICATUL DE PRESA RAR / 17 OCT 2011 :
Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul „anvelope de iarna”, anvelope care se identifica prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S.
Anvelopele de iarna sunt cele care respecta si sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr.54, dupa caz.
Anvelopele de iarna sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenta adecvata atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zapada, gheata ori polei.
Denumirea de anvelopa all-season este o denumire comerciala care nu defineste cu exactitate tipul de anvelopa omologata pe timp de iarna conform Ordonantei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifica faptul ca anvelopa este omologata si legala este inscriptia literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, conform Ordonantei de Guvern nr. 5/2011.
Mentionam însa ca din punct de vedere tehnic anvelopa all-season nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului în tari cu o clima ca a României, acestea fiind destinate mai degraba unor tari cu o clima mai temperata.

comunicat RAR ref. anvelope de iarna 17 OCTOMBRIE 2011

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: