Pe Cer E Soare

Just another WordPress.com weblog

Domnu Trandafir – Mihail Sadoveanu

Posted by peceresoare pe 7 Octombrie 2013


mcafee

peceresoare.wordpress.com a fost testat de McAfee ” This link is safe. We tested it and didn’t find any significant security issues.” 

https://www.siteadvisor.com/sites/peceresoare.wordpress.com

Domnu’ Trandafir este una dintre sublimele povestiri din Literatura Română. Impresionante amintiri. … DOMNU TRANDAFIR este de fapt un monument. Monumentul Învățătorului Necunoscut.

descărcarea fișierului pdf :  … nu mai este posibila datorita intervenției lui Jordan Herford care dixit „Va rugam cu respect si va somam ,ca imediat dupa primirea acestei avertizari sa stergeti textul integral al povestirii sadoveniene DOMNUL TRANDAFIR al caror drepturi de autor apartin Editurii MIHAIL SADOVEANU SRL.In caz contrar ne vom adresa in instanta,Justitiei.”

Avertizarea respectiva de care am luat la cunoștință la data modificării, a fost datata 26 iunie 2014. Sper ca publicarea acestei sublime povestiri sa fi stat la baza notificării. Altfel acțiuni fără scop material ca aceea de pe peceresoare sunt pe deplin justificate in absenta unor tiparituri actuale si cu prezenta povestirii in programa scolara incepand cu clasa a III-a.

DOMNU TRANDAFIR

Azi, după ce am văzut iar manastirea Neamțului, «vechea Mănăstire Albă, cu trecut așa de neguros și de bogat», dupa ce am vazut Cetatea, «cuibul aprigilor razboinici de odinioară», m-am suit de la un han, care răsufla aburi de mâncari felurite, într-o birjă mare cât o corabie, la care erau înhămați patru cai cu coastele destul de arătoase. Ma gândeam la vremea când am cutreierat cu tine aceste locuri, când am mâncat ouă răscoapte, sus, între ruini, când am baut, firitisindu-ne unul pe altul în singurătatea aceea, sticla cea cu vin armaș pe care ne-o dăruise părintele Visarion, și când am cântat într-un amurg liniștit, într-o pulbere de aur:

Pe o stâncă neagră, într-un vechi castel,

Unde curge-n vale un râu mititel…

Uite, că de ieri mi-aduc aminte de înserarea aceea, de melodia noastră tărăgănată pe care o cântam cu glasuri așa de mișcate, și de versurile pe care le-am zgâriat acolo, pe o piatră, de versurile înflăcărate pe care nu le-am mai gasit și din care-mi aduc aminte numai frânturile de la începutul acestei epistole…

        …..

ASTEPT PUBLICAREA  ” DOMNU TRANDAFIR ” DE  CATRE EDITURA CARE DEȚINE DREPTURILE DE AUTOR.

UN AUTOR DE TALIA LUI SADOVEANU NU POATE FI CENZURAT PRIN PRETENȚII PECUNIARE SAU PRIN LIPSA FONDURILOR NECESARE PUBLICARII.

DACA EDITURA MIHAIL SADOVEANU SRL CARE PRETINDE CA DEȚINE DREPTURILE DE AUTOR , DORESTE SA VANDA DREPTURILE DE AUTOR PENTRU DOMNU TRANDAFIR – ROG SA TRIMITA OFERTA PE ACEEASI CALE. ALTFEL ASTEPT OFERTA LOR PENTRU POVESTIREA TIPARITA. 

Domnu Trandafir  rămâne un monument. Monumentul Învățătorului Necunoscut. Cu drepturi de autor sau fără. 

50 Răspunsuri to “Domnu Trandafir – Mihail Sadoveanu”

  1. o poveste foarte frumoasa

  2. Deea Larisa said

    Merci mult ca ati postat.!
    Imi trebuia pentru scoala si m-ati liberat de o grija… 🙂

  3. Ce poveste minunata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daca nu studiam acest autor la scoala nu o citeam.

  4. vlad dumbrescu said

    aveam concurs la bibliotecă și m-ați ajutat mult, merci!

  5. o poveste foarte frumoasă, îmi pare așa de rău că n-am citit-o până acum.

  6. antonia said

    frumos, frumos !!!!! :*🙂

  7. Costy5 said

    😉 frumoasa povestea

  8. Andrei1234 said

    foarte frumoasa mi-a placut !

  9. Marian said

    Este o poveste dea dreptul surprinzatoare!E foarte frumoasa!🙂😀

  10. EDI said

    CEA MAI FRUMOASA POVESTE🙂

  11. Foarte frumoasa povestea !!!!!!!!!!!!!!!😀

  12. Ana Zmeu said

    Este o povestire foarte frumoasă, această jumătate de ora în care am citit povestirea mi-a provocat sentimente foarte calde.

  13. Comentator cu pretentii mari said

    Da, acel „juma de ceas” m-a ajutat să descopăr de fapt valoarea unui dascăl pe care îl cam jigneam ce-i drept când luam o nota mică, și pe care acum îl iubim mai toți elevii din clasa în care am fost, mi-a trezit amintiri foarte frumoase.

  14. prea mare🙂

  15. edy said

    Povestea a fost de exceptie si mi-a placut foarte mult!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Ce lunga eeeeeeeee………….

  17. mihai said

    o s-o citesc și eu să văd cum e: interesantă sau nu.

    • Gleb said

      pentru mine această povestire este interesantă din cauză că domnu Mihail Sadoveanu transmite sentimentele și gândurile lui direct și interesant povestite.

  18. super povestea, e cea mai frumoasa poveste pe care am citit-o! superb, mi-a plăcut foarte mult !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. fain!

  20. Tudor Adrian said

    Este foarte emotiooooooooooooooooonant

  21. LCD said

    De mare folos…

  22. Ionita Dyana said

    Nu imi vine sa cred ca am putut plange!

  23. Mulțumesc mult ca ați postat-o, am mare nevoie de ea. M-ați scăpat de o grija !🙂

  24. Elena said

    Nu e ceea ce imi trebuie mie…

  25. Anca said

    frumos…. emotionanta poveste

  26. Mihnea said

    Unde găsesc restu’?
    Ai?

  27. Acesta e textul în întregime. Ha-ha.

    • citește postarea pan’la capăt! Găsești o referire la domnul Jordan Herford, moștenitorul dreptului de autor, care v-a privat de textul integral și gratuit pe care-l găseați pe acest sait. Era normal ca editura lui sa publice domnul Trandafir pana acum . Cautați-l pe net și întrebați-l de sănătatea Domnului Trandafir.

  28. OctaviaToma said

    Nici mie nu prea imi trebuie . Sunt in clasa a-3-a si chiar nu merge . Nu gasesc. Va rog ajutati-ma.

  29. IsaacAlexUTboss said

    Foarte ffrumos!

  30. IsaacAlexUTboss said

    Foarte tare!

  31. miluch said

    Domnul Herford se foloseste de o modificare legislativa aparuta in anul 2014, de fapt o actualizare a Legii 8/1996 care mentioneaza la articolul 25:
    „[…]Drepturile patrimoniale prevazute la art. 13 si 21 dureaza tot timpul vietii autorului, iar dupa moartea acestuia se transmit prin mostenire, potrivit legislatiei civile, pe o perioada de 70 de ani, oricare ar fi data la care opera a fost adusa la cunostinta publica in mod legal.[…]”
    Legislatia anterioara – atat Decretul 321/1956, cat si Legea 8/1996, in formula intiala, stabileau aceasta perioada la 50 ani. Cum Mihail Sadoveanu a trecut la cele vesnice in anul 1961, banuiesc ca la momentul actual – fara acesta modificari legislative am fi avut pe net toata opera marelui scriitor comunist.
    Ce nu a reusit dl. Herford sa faca (inca), este sa elimine opera din biblioteca super-publica Scribd. Asadar, cine are nevoie sa o citeasca, pentru nevoile scolare sau pur si simplu de placere o gaseste acolo. Pentru citit nu este nevoie de inregistrare, cont samd.🙂

Lasă un răspuns

 
